Општи услови пословања електронске продавнице „еФилателија“ у Јавном предузећу „Пошта Србије”, Београд

I. Опште информације о условима

Предмет

Члан 1.

Општим условима пословања електронске продавнице „eФилателија“ у Јавном предузећу „Пошта Србије“, Београд (у даљем тексту: Општи услови) утврђени су услови куповине робе, односно производа Јавног предузећа „Пошта Србије“, Београд (у даљем тексту: Пошта) путем интернета, a преко електронске продавнице „eФилателија“ (у даљем тексту: електронска продавница).

Општи услови усаглашени су са прописима Републике Србије, нарочито са Законом о електронској трговини, Законом о трговини, Законом о облигационим односима, Законом о заштити података о личности и Законом о заштити потрошача, којим су уређени услови куповине на даљину и предуговорна обавештења, која важе за физичка лица, односно, потрошаче у смислу тог закона, као и општим актима Поште који уређују ову област, укључујући и Кодекс пословне етике Поште, који је објављен на интернет сајту Поште.

Електронској продавници приступа се преко интернет сајта те продавнице: https://efilatelija.posta.rs/.

Пошта се обавезује да интернет сајт електронске продавнице редовно одржава и корисницима интернет сајта пружа јасне и разумљиве информације о роби и ценама, као и о свим другим питањима релевантним за пружање услуге продаје робе на даљину.

Општи услови примењују се на све кориснике интернет сајта из става 3. овог члана, заједно са информацијама о роби, ценама и свим другим обавештењима на том сајту, која се, сагласно прописима, саопштавају корисницима.

Коришћењем било којег дела интернет сајта из става 3. овог члана, корисник услуге уједно потврђује да је упознат са овим општим условима, са информацијама о роби и ценама, као и са осталим елементима предуговорних обавештења и информацијама, у смислу одредаба Закона о заштити потрошача и Закона о електронској трговини и Закона о заштити података о личности.

На услове пословања у односу на кориснике услуга са својством правног лица или предузетника не примењује се Закон о заштити потрошача.

Ови општи услови сачињени су на српском и енглеском језику.

Појмови

Члан 2.

Поједини изрази употребљени у овим општим условима имају следеће значење:

  1. корисник услуга jе свако физичко лице, физичко лице које је регистровано за обављање одређене делатности у складу са законом или правно лице које због професионалних или других циљева користи услуге Поште, као информационог друштва,
  2. корисник интернет сајта je посетилац интернет сајта из члана 1. став 3. Општих услова, без обзира на то да ли обавља куповину или не,
  3. потрошач је физичко лице које као корисник услуге на тржишту прибавља робу, односно производе или услуге у сврхе које нису намењене његовој пословној или другој комерцијалној делатности,
  4. уговорне стране су Пошта и корисник услугa,
  5. електронска продавница је продавница на интернету преко које трговац нуди робу/услуге,
  6. електронска трговина је вид даљинске трговине у смислу закона којим се уређује  трговина,
  7. продајни објекат је простор који чини јединствену физичку, функционалну и техничко-технолошку целину, трајног или привременог грађевинског карактера, опремљен на прописани начин, који је намењен за обављање трговине,
  8. наруџбеница је уговор у електронском облику, закључен између Поште и корисника услуге електронским путем употребом електронских средстава.

Територија на којој Пошта пружа услугу продаје на даљину

Члан 3.

Пошта услугу продаје робе на даљину пружа на територији Републике Србије, као и у иностранству.

Начела у обављању даљинске трговине

Члан 4.

У пружању услуге продаје робе на даљину, у смислу ових општих услова, Пошта је дужна да се придржава начела савесности и поштења, уз поштовање добрих пословних обичаја и смерница добре пословне праксе, као и других начела прописаних законима које Пошта примењује у вези са продајом робе на даљину, у смислу ових општих услова.

Пошта је дужна да предузима све неопходне организационе и технолошке мере којима се корисницима услуга обезбеђују и пружају квалитетне и сигурне услуге продаје робе на даљину.

Кодекси понашања у смислу Закона о електронској трговини

Члан 5.

Кодекси понашања у смислу Закона о електронској трговини налажу да се приликом закључења и извршења уговора поштују уобичајени захтеви у погледу квалитета, цене или других својстава робе, односно производа.

Пошта је дужна:

  1. да у односу са корисницима услуга поступа у складу са пословном етиком и да уважава кориснике услуга као пословне партнере,
  2. не врши дискриминацију корисника услуга у погледу квалитета, цене или количине услуге, као и у погледу услова за пружање услуге кориснику, поштује све уговорене и правне стандарде који се односе на начин вршења услуге којима се штити безбедност и здравље корисника услуга,
  3. прецизно и јасно информише кориснике услуге о својој услузи, односно о услугама из понуде,
  4. сачини прецизну, јасну и истиниту понуду услуга у односу на цену, врсту, квалитет, расположивост количине и друга својства робе, односно, производа.

Није дозвољено да се кориснику услуга одбије пружање услуге која се може обавити, нити условити пружање услуге пружањем друге услуге.

Запослени у Пошти дужни су да поступају једнако према свим корисницима услуга без повлашћивања или ускраћивања њихових права и/или обавеза, обезеђујући свим коисницима услуга једнаку правну заштиту у остваривању својих права и интереса.

Пошта је у обавези да заштити поверљивост садржине кореспонденције са корисницима услуга и података, како би се избегло угрожавање односа са корисницима услуга услед откривања информација другим корисницима или трећим лицима.

Пошта је дужна да у законском року одговори на рекламације, приговоре и жалбе корисника услуга.

Доступност уговора у електронском облику и општих услова

Члан 6.

Наруџбеница и одредбе ових општих услова доступни су корисницима услуга на начин који омогућава њихово складиштење, поновно коришћење и репродуковање, сагласно члану 13. Закона о електронској трговини.

Саставни део наруџбенице из става 1. овог члана су ови општи услови, са којима се корисник услуге упознаје пре слања наруџбенице, што значи да Пошта обезбеђује да корисник услуга не може наручити, односно купити робу/производ понуђену у електронској продавници, ако претходно не потврди да је упознат са Општим условима и да на њих пристаје.

II. Обавезне информације о пружаоцу услуге

Члан 7.

Пошта послује под пословним именом: Јавно предузеће „Пошта Србије“, Београд.

Скраћено пословно име Поште је: ЈП „Пошта Србије“, Београд.

Седиште Поште је у Београду, улица Таковска број 2, 11120 Београд (Палилула).

Електронска адреса Поште је: posta.rs@posta.rs.

Веб адреса Поште је: https://www.posta.rs.

Контакт телефон Сектора Србијамарка, као организационе целине Функције услуга и продаје, преко које се обавља електронска трговина, а која послује у оквиру Поште је: 011/3063-260, а електронска адреса је: srbijamarka@posta.rs .

Пошта је уписана у Регистар привредних субјеката Решењем БД 82952/2016, који води Агенција за привредне регистре.

Оснивач Поште је Република Србија, а права оснивача остварује Влада Републике Србије.

Претежна делатност Поште је 53.10 – Поштанске активности јавног сервиса, регистрована код агенције из става 7. овог члана.

Пошта обавља и делатност 47.91 – Трговина на мало посредством поште или преко интернета, регистрована код агенције из става 7. овог члана.

Maтични број Поште је 07461429.

Порески идентификациони број Поште је: 100002803.

Број потврде о извршеном евидентирању за порез на додату вредност, издате од надлежног пореског органа је 134950238.

III. Креирање наруџбенице и куповина

Информације о роби/производима, ценама и другим трошковима корисника услуга

Члан 8.

У електронској продавници продаје се следећа роба, односно производи:

  1. поштанске марке,
  2. коверти првог дана (ФДЦ) и максимум карте,
  3. годишњи комплети марака и ФДЦ коверата,
  4. тематске гарнитуре,
  5. филателистички прибор,
  6. друга роба, односно производи, уколико су испуњени прописани услови за њихов промет.

Производи из става 1. овог члана постављени су у електронској продавници са свим неопходним информацијама, фотографијама и продајним ценама, по одређеној категоризацији, години издања и темама, што кориснику услуге омогућава лакшу претрагу.

Продајне цене робе, односно производа из става 1. овог члана истакнуте су у електронској продавници, на визуелно прегледан и јасан начин и изражене су у динарима (РСД), са обрачунатим ПДВ-ом, за робу/производе који су опорезиви, као и у валутама: евро (ЕУР) и амерички долар (УСД), а у складу са важећим ценовницима Поште.

У циљу популаризације филателије, корисницима услуге, у складу са одлуком којом се утврђују цене марака које нису средство плаћања поштанских услуга и филателистичких производа Поште, одобрава се количински попуст за куповину поштанских марака које нису средство плаћања и филателистичке производе, по једном издању.

У продајну цену робе, односно, производа из става 1. овог члана нису укључени трошкови доставе, као ни трошкови коришћења средстава комуникације на даљину (телефона, интернета и сл.) за потребе закључења наруџбенице, а које сноси корисник услуге.

Уручење на територији Републике Србије врши се „Post-Express“ услугом, а прималац плаћа поштарину. Корисник услуге се о трошковима уручења може информисати преко интернет странице: http://www.postexpress.rs/struktura/lat/cenovnik/cenovnik-unutrasnji-saobracaj.asp.

Трошкови уручења купљених производа за иностранство су фиксни у односу на одредишну земљу и зону удаљености и приказују се одвојено након одабира жељених артикала.

Наручивање

Члан 9.

Поступак наручивања робе, односно, производа из електронске продавнице врши се тако што корисник услуга изабере жељену робу/производ из понуде у електронској продавници и тај производ додаје у „Корпу за куповину”.

Након извршеног избора у смислу става 1. овог члана, корисник услуга уноси тражене податке, сагласно задатом садржају обрасца наруџбенице, укључујући и податке о личности у смислу Закона о заштити података о личности, као и податке неопходне за поступак регистрације корисника услуга, уколико није регистрован.

Обавезни подаци у смислу става 2. овог члана су: лично име, адреса, град, држава, контакт телефон, e-mail адреса и поштански број. Предузетници и правна лица опционо уносе пословно име/назив правног лица, односно предузетника.

Поступак регистрације врши се тако што корисник услуге на локацији „Мој налог“ или у моменту попуњавања наруџбенице уноси своју e-mail адресу и лозинку.

Попуњавањем наруџбенице, корисник услуге потврђује поруџбину и одговара за тачност унетих података и кликом на дугме: „Наручите“ потврђује да је прочитао и да прихвата Опште услове.

Након што кликне на дугме „Наручите“, корисник услуге од Поште аутоматски добија електронску потврду о обављеној куповини, која садржи следеће податке: број и датум наруџбенице, наручена роба/производ, односно списак наручене робе/производа, износ наруџбенице, инструкције за плаћање и адресу за испоруку, трошкове доставе у односу на адресу испоруке и линк (везу) ка инструкцијама за плаћање, које се налазе на интернет сајту из члана 1. став 3. Општих услова.

У тренутку када корисник услуга прими електронску потврду из става 6. овог члана и изврши плаћање по истој, сматра се да је наруџбеница закључена између Поште и корисника услуга.

Наруџбеницу из става 7. овог члана проверава Сектор Србијамарка, Служба за трговину, у чијој је надлежности електронска продавница, образована у Функцији услуга и продаје.

Наручивање робе/производа могуће је 24 часа дневно, седам дана у недељи.

Начин плаћања на територији Републике Србије

Члан 10.

Корисник услуге плаћа цену за наручену робу, односно, производе из електронске продавнице, у смислу члана 9. Општих услова.

За наручене производе на територији Републике Србије, корисник услуге плаћа цену на један од следећих начина:

  1. уплатом на рачун,
  2. употребом платне картице (Visa, Master Card, Maestro, AMEX и Dina Card) у продајном објекту Поште „Филателија“,
  3. готовинском уплатом у продајном објекту из тачке 2) овог става,
  4. плаћањем картицама Visa, Master Card, Maestro, AMEX и Dina Card.

Уплата из става 2. тачка 1) овог члана врши се према следећим инструкцијама:

Јавно предузеће „Пошта Србије”, Београд,
Банка: БАНКА ПОШТАНСКА ШТЕДИОНИЦА А.Д., БЕОГРАД,
Број рачуна: 200-2277220101033-40,
Позив на број: (унети број наруџбенице).

Корисник услуге дужан је да изврши уплату у року од 5 (пет) дана од дана наручивања, без обзира на начин плаћања из става 2. овог члана.

Истеком рока из става 4. овог члана наруџбеница се брише и сматра се да је корисник услуге одустао од наручивања.

Начин плаћања у иностранству

Члан 11.

Корисници услуга из иностранства плаћање могу вршити:

  • употребом платних картица (Visa, Master Card, Maestro, AMEX и Dina Card),
  • путем међународне банкарске инодознаке технологијом SWIFT, у ком случају је корисник услуга дужан да наведе податке у складу са Информацијом/Инструкцијом за плаћање, објављеним на интернет страници електронске продавнице.

Приликом банкарског трансфера, у смислу става 1. алинеја друга овог члана, корисник услуге бира опцију трошкова ОУР што значи да преузима на себе све трошкове трансфера.

Корисници услуга из става 1. алинеја друга овог члана, поред трошкова из става 2. овог члана, сносе и трошкове провизије у вези са трансфером средстава на рачун Поште, као и трошкове накнаде посредничке банке.

Поручена роба корисницима услуга из става 2. овог члана доставља се путем услуге Пост – експорт – извоз робе, уз приложену фактуру/рачун у 2 (два) примерка, један на српском, а други на енглеском језику. Уколико Царина процени да на обрасцу неопходном за реализацију услуге Пост-експорт – извоз робе нису наведени подаци потребни за опис робе/производа, извоз ће се обавити у редовном царинском поступку.

Изјава о конверзији

Члан 12.

Плаћање наручене робе/производа из члана 8. став 1. Општих услова врши се у динарима (RSD).

За информативни приказ цена у другим валутама користи се средњи курс Народне банке Србије.

Износ за који ће бити задужене платне картице корисника услуге изражавају се у локалној валути тог корисника услуге, кроз конверзију у исту по курсу који користе картичарске организације, а који у тренутку трансакције Пошти није познат.

Као резултат ове конверзије постоји могућност незнатне разлике од оригиналне цене наведене на интернет сајту из члана 1. став 3. Општих услова.

IV. Начин и рокови уручења по наруджбеници

Члан 13.

Уручење по наруџбеници на територији Републике Србије реализује се на један од следећих начина:

  1. личним преузимањем робе/производа у продајном објекту „Филателија“,
  2. „Post-Express” пошиљком на назначену адресу приликом наручивања, у складу са роковима преноса „Post-Express” пошиљака, о којима се купац може информисати преко интернет странице: http://www.postexpress.rs/struktura/lat/cenovnik/cenovnik-unutrasnji-saobracaj.asp.

Трошкове уручења сноси корисник услуге.

Уручење у међународном саобраћају врши поштанска управа земље одредишта, у складу са царинским прописима те земље, на начин и под условима обављања поштанских услуга.

Трошкове који настану спровођењем царинског поступка у одредишној земљи плаћа корисник услуге, односно прималац поштанске пошиљке.

Рокови преноса у међународном поштанском саобраћају нису дефинисани, али се подразумева да се пошиљке отпремају првим наставним везама.

Сагласно одредбама Закона о заштити потрошача, у случају немогућности уручења купљеног производа, Пошта је дужна да, без одлагања, обавести корисника услуге да испорука наручене робе/призвода није могућа.

Преузимање и преглед испоручене робе/производа

Члан 14.

Приликом преузимања, односно испоруке робе/производа по наруџбеници, корисник услуге, уз купљену робу/производ, добија исправе које прате робу/производ, у зависности од врсте робе/производа, рачун и потврду о пријему робе/производа, односно пошиљке коју је корисник услуге у обавези да потпише, чиме потврђује да је пошиљка која садржи робу/производ преузета без видљивих оштећења.

Корисник услуге дужан је да примљену робу/производ, на уобичајен начин, без одлагања, прегледа или чим је према редовном току ствари то могуће, као и да о видљивим недостацима обавести Пошту, без одлагања, иначе губи право које му по том основу припада, као и да у том случају одбије преузимање робе/производа.

Обавештење из става 2. овог члана, које треба да да садржи ближи опис недостатака испоручене робе/производа и по могућству фотографију исте, Пошти се доставља препорученим писмом на адресу:

Јавно предузеће „Пошта Србије“, Београд,
Функција услуга и продаје,
Сектор Србијамарка,
Служба за трговину,
Таковска 2, ПАК: 135403, 11120 Београд

или електронским путем на електронску адресу из члана 7. став 6. Општих услова.

Пошта ће по пријему обавештења из става 3. овог члана, без одлагања, испитати основаност навода из обавештења и у року од 8 (осам) дана од дана пријема тог обавештења, писаним или електронским путем одговорити кориснику услуге.

Уколико испоручена роба/производ није саобразан наруџбеници, корисник услуге, који није потрошач, своје право за отклањање те несаобразности може остварити изјављивањем рекламације Пошти у року од 2 (две) године од дана преласка ризика на корисника услуге, уколико шта друго није уређено прописима Републике Србије.

Одговорност Поште

Члан 15.

Пошта одговара за материјалне недостатке робе, односно производ у складу са прописима Републике Србије, док се одредбе Закона о заштити потрошача примењују уколико је корисник услуге физичко лице, које се сматра потрошачем у смислу тог закона.

V. Важење наруџбенице

Члан 16.

Наруџбеница, у смислу Општих услова, траје до испуњења уговорних обавеза.

VI. Право на одустанак од наруџбине

Члан 17.

Сагласно одредбама Закона о заштити потрошача, корисник услуга, односно потрошач има право на одустанак од наруџбенице у року од 14 (четрнаест) дана, без навођења разлога и без додатних трошкова, осим трошкова из чл. 33. и 34. Закона о заштити потрошача.

Корисник услуга остварује право на одустанак од наруџбенице, у складу са законом, на основу изјаве коју може дати на прописаном обрасцу за одустанак од наруџбенице или на други недвосмислен начин у слободној форми, уколико садржи битне елементе.

Изјава о одустанку сматра се благовременом, уколико је послата Пошти у року из става 1. овог члана.

Изјава о одустанку производи правно дејство од дана када је послата Пошти.

Пошта је дужна да корисника услуга, без одлагања, у писаној форми или на другом трајном носачу записа, обавести о пријему те изјаве.

Протеком рокова из члана 18. Општих услова престаје право корисника услуга на одустанак од наруџбенице.

Терет доказивања за поступање у складу са ст. 1.–5. овог члана, ради остваривања права на одустанак од наруџбенице, је на кориснику услуга.

Образац за одустанак од наруџбeнице дат је у Прилогу 1 и саставни је део ових општих услова.

Рачунање ова за одустанак корисника услуге од наруџбенице

Члан 18.

Сагласно одредбама Закона о заштити потрошача, рок из члана 17. став 1. Општих услова рачуна се од тренутка када роба/производ, односно пошиљка доспе у државину корисника услуге, односно трећег лица које је он одредио, а које није превозник.

Када корисник услуге једном наруџбеницом наручи више врста робе/производа који се испоручују засебно, тај рок почиње да тече када последња врста доспе у државину корисника услуга или трећег лица из става 1. овог члана.

Када се испорука робе/производа састоји из више пошиљака и делова, тај рок почиње да тече када је последња пошиљка или део, доспео у државину корисника услуге, односно трећег лица из става 1. овог члана.

Рок из ст. 1.-3. овог члана истиче протеком последњег часа последњег дана рока.

Правне последице одустанка од уговора

Члан 19.

Ако корисник услуга оствари право на одустанак од наруџбенице, у смислу члана 18. Општих услова, сматра се да наруџбеница није ни закључена, у ком случају настају обавезе прописане чл. 33. и 34. Закона о заштити потрошача, укључујући и обавезу корисника услуга да сноси трошкове повраћаја купљене робе/производа, у случају одустанка од наруџбенице, а ако се роба/производ не може вратити пошто, корисник услуга сноси трошкове враћања робе/производа.

VII Рекламације

Члан 20.

Сагласно одредбама Закона о заштити потрошача, корисник услуге може да изјави рекламацију Пошти ради остваривања својих права ако испоручена роба/производ није саобразан наруџбеници, у складу са законом, као и због погрешно обрачунате цене и других недостатака.

Пошта је дужна да прими изјављену рекламацију.

Корисник услуга може да изјави рекламацију усмено на продајном месту где је роба купљена или на другом месту које је одређено за пријем рекламација, телефоном, писаним путем, електронским путем или на трајном носачу записа, уз доставу рачуна на увид или другог доказа о куповини (копија рачуна, слип и сл.), на прописаном образцу који је дат у Прилогу 2, који чини састави део ових општих услова или у слободној форми, уколико садржи битне елементе за поступање по тој рекламацији.

Адреса на којој Корисник услуга може да изјави рекламацију је: Јавно предузеће „Пошта Србије“, Београд, Функција услуга и продаје, Сектор Србијамарка, Таковска 2, ПАК: 135403, 11120 Београд. Електронска пошта за пријем рекламација је srbijamarka@posta.rs.

Пошта води евиденцију примљених рекламација и чува их најмање 2 (две) године од дана подношења рекламација корисника услуга. Приликом обраде података о личности, Пошта поступа у складу са прописима којима се уређује заштита података о личности.

Пошта је дужна да кориснику услуге изда писану потврду или електронским путем потврди пријем рекламације, односно саопшти број под којим је заведена поднета рекламација у евиденцији примљених рекламација.

Пошта је дужна да, без одлагања, а најкасније у року од 8 (осам) дана од дана пријема рекламације, писаним или електронским путем одговори кориснику услуге на изјављену рекламацију. Одговор Поште на рекламацију мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, образложење ако не прихвата рекламацију, изјашњење о захтеву корисника услуге и конкретан предлог у ком року ће и како решити рекламацију уколико је прихвата. Рок за решавање рекламације не може да буде дужи од 15 (петнаест) дана, од дана подношења рекламације.

Пошта је дужна да поступи у складу са одлуком и предлогом за решавање рекламације, уколико је добио претходну сагласност корисника услуга. Рок за решавање рекламације прекида се када купац прими одговор Поште из става 7. овог члана и почиње да тече изнова када Пошта прими изјашњење корисника услуга. Корисник услуга је дужан да се изјасни на одговор Поште најкасније у року од 3 (три) дана од дана пријема одговора Поште. Уколико се корисник услуга у прописаном року не изјасни, сматраће се да није сагласан са предлогом Поште из става 7. овог члана.

Уколико из објективних разлога није у могућности да поступи по захтеву корисника услуге у року који је договорен, Пошта је дужна да о продужетку рока за решавање рекламације обавести корисника услуге и наведе рок у коме ће је решити, као и да добије његову сагласност, што је у обавези да евидентира у евиденцији примљених рекламација. Рок за решавање рекламација могуће је продужити само једном.

Уколико је рекламација прихваћена, а корисник услуге се у захтеву за рекламацију определи да се рекламација реши заменом за исти или други модел/артикал, запослени, након апликативног сторнирања документа „Рекламација“, издаје нови фискални рачун за достављени артикал, уз претходно доношење одлуке о прихватању рекламације.

Уколико је рекламација прихваћена, а корисник услуге се у захтеву за рекламацију определи да се рекламација реши повраћајем новца, исти се реализује уз претходно доношење одлуке о прихватању рекламације.

Уколико Пошта у свом обавештењу одбије рекламацију, дужна је да корисника услуге обавести о могућности решавања спора вансудским путем и о надлежним телима за вансудско решавање потрошачких спорова.

Немогућност корисника услуге да достави Пошти амбалажу робе/производа не може бити услов за решавање рекламације, нити разлог за одбијање отклањања несаобразности.

Уколико Пошта усмено изјављену рекламацију реши у складу са захтевом корисника услуге приликом њеног изјављивања, није дужан да поступи на начин предвиђен ст. 6. и 8. овог члана.

Могућност вансудског решавања потрошачких спорова

Члан 21.

Пошта је у обавези да у вези са рекламацијама и приговорима изјављеним поводом куповине робе/производа купљених преко електронске продавнице, учествује у поступку вансудског решавања потрошачких спорова пред телом за вансудско решавање потрошачких спорова, у складу са Законом о заштити потрошача, у делу којим се уређује право на вансудско решавање спорова.

VIII. Политика приватности

Члан 22.

Пошта је дужна да поштује приватност корисника услуга и обезбеђује заштиту њихових података о личности у складу са Законом о заштити података о личности.

Пошта се обавезује да ће обраду података о личности, у смислу закона из става 1. овог члана, а које податке Пошта обрађује у вези са пружањем услуге продаје робе/производа на даљину, вршити примерено и ограничено, искључиво у складу са сврхом радњи обраде.

Пошта се обавезује да ће податке о личности из става 2. овог члана, обрађивати на начин који обезбеђује одговарајућу заштиту тих података од неовлашћене и/или незаконите обраде, као и од случајног губитка, уништења или оштећења применом одговарајућих техничких, организационих и кадровских мера.

Подаци о личности које Пошта обрађује доступни су само запосленима Поште којима су ти подаци неопходни за обављање посла и ти подаци не могу се уступати трећем лицу, осим по захтеву државних органа и других органа којима је овлашћен или обавезан да достави податке о личности на основу закона који уређују то достављање.

Политику приватности Пошта ближе уређује документом Политика приватности, који је објављен на интернет страници електронске продавнице.

Заштита поверљивих података о трансакцији

Члан 23.

Приликом уношења података о платној картици, поверљиве информације се преносе путем јавне мреже у заштићеној (криптованој) форми употребом SSL протокола и PKI система, као тренутно најсавременије криптографске технологије.

Сигурност података приликом куповине, гарантује процесор платних картица, Banca Intesa ad Београд, па се тако комплетни процес наплате обавља на страницама банке.

Подаци о платној картици нису и не могу бити доступни Пошти.

Повраћај средстава

Члан 24.

У случају враћања робе и повраћаја средстава корисника услуге који је претходно платио неком од платних картица, делимично или у целости, а без обзира на разлог враћања, Пошта је у обавези да повраћај врши искључиво преко VISA, EC/MC, Maestro, Amex и Dina, метода плаћања, што значи да ће банка на захтев Поште обавити повраћај средстава на рачун корисника услуге, као корисника картице.

IX. Изјава о одрицању од одговорности

Члан 25.

Пошта задржава право на измену ових општих услова у било ком тренутку.

Пошта користи расположиве ресурсе да роба/производи који су предмет продаје електронске продавнице буду приказани са исправним називима, спецификацијама, фотографијама и ценама, без гаранције да су сви подаци на интернет сајту електронске продавнице у потпуности тачни.

Члан 26.

Евентуалне спорове Пошта и корисник услуге, као уговорне стране, настојаће да реше споразумно, а у случају спора надлежан је суд у Београду.

X. Завршна одредба

Члан 27.

Ови општи услови објављују се на интернет сајту Поште.

Обрасци

Изјава о одустанку од наруџбенице у складу са Законом о заштити потрошача

Захтев за подношење рекламација